Firemní web nebývá dobrý web

Současná kvalita internetového zastoupení českých firem připomíná starý vtip, který říká, že weby se dělí na dva druhy: na firemní a na dobré. Nejběžnějším nedostatkem, který spolehlivě odradí od nákupu produktů firmy, je neaktualizovaný web. Mnohé weby bývají informačně chudé, plní spíše funkci inzerátu, často chybí e-mailový formulář pro vyplnění dotazů. Nebo naopak jsou firemní weby natolik originální, že pro orientaci potřebujete legendu. Kvalitní web je tvořen odpověďmi na několik otázek:
- pro koho nebo pro jakou funkci je web určen,
- jaký je prospěch z firemního webu a komu plyne,
- kdo se bude na projektování firemního webu podílet,
- investice do postavení a údržby webu.

Návštěvnost je alfou a omegou existence webu. Zajistit ji lze nejen „visitor-friendly“ grafikou a postavením odkazů, ale i prezentací webu na ostatních místech internetu a mimo něj. Zajistit stálou návštěvnost pomůže zapsání vašeho webu do vyhledávačů, katalogů a indexérů. Studie české webové reality společnosti Factum Invenio zjistila, že 90 % marketingových manažerů ze středně velkých společností považuje firemní internetové stránky za efektivní komunikační kanál směrem k zákazníkům. Internetové stránky používá pro on-line prodej zboží nebo služeb třetina firem. 43 % firem realizuje v rámci své marketingové činnosti on-line marketingové kampaně nebo používá internetovou reklamu. Ke změně designu firemních stránek dochází nejčastěji jednou za dva roky (37 %) a méně často mění web čtvrtina firem.

-ba-
Zdroj: Marketingové noviny - články a zajímavosti z oblasti obchodu a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketingové noviny