Evropský měnový stát a elektronické obchodování

V současné době dochází k mohutnému rozvoji obchodování po internetu. V některých zemích, např. v Německu a Francii, se počet obyvatel obchodujících online za poslední rok ztrojnásobil. Do internetových obchodů se přesunuli zákazníci z oblasti teletextu. **Connectworld** (dceřiná společnost francouzské mediální skupiny **Havas**) vytvořil studii, z jejíchž závěrů vyplývá, že objem evropského elektronického obchodu se v průběhu roku 2002 zpětinásobí.

Článek cituje několik novin, které informují o dění v Evropě.V Německu v roce 1998 byl celkový objem e-komerce 1 miliarda USD. Z toho připadá 300 mil. USD na profesionální uživatele internetu, 150 mil. USD na domácí uživatele, 120 mil. USD na online inzerci a 250 mil. USD na počítačové produkty. Dále zde uvádí situaci ve Francii, Holandsku a Švédsku.

Online obchodování přispívá i přechod evropských států na jednotnou měnu, **Euro**. Evropská komise v Bruselu, která zodpovídá za sjednocení evropského trhu a finančních služeb, vyjádřila svoji podporu vzniku elektronických peněz. Ty jsou schopné nahradit velkou část hotovostních plateb, zvláště ve vztahu k **Euro**.

Možnosti pro obsazení zahraničního trhu tedy existují. Jediným problémem je získání online zákazníků v případě, že většina stránek je pouze v angličtině. Mnohojazyčné stránky jsou základní cestou pro oslovení více evropských trhů současně.
Zdroj: Global Reach - články o mezinárodním online marketingu, globalizaci a obchodování
Zobrazit přehled článků ze zdroje Global Reach