Evoluce B2B: Jak díky digitalizaci zůstat relevantní (1/2)

Možná je načase přehodnotit, co na trhu B2B vaše firma nabízí. Koneckonců digitalizace všechno proměňuje, tak proč by se měly změny B2B trhu vyhnout?

Ilustrační snímek

Zprostředkovatelé postupně končí

V dnešní době je dostupných daleko více spotřebitelských dat. Informace o jejich preferencích jsou dosažitelné a mohou být analyzovány, aby byly odhaleny nové trendy.

Tržby se navíc stále více přesouvají do online prostoru, tržby ve fyzických prodejnách klesají. To znamená, že tradiční B2B zprostředkovatelé již nemohou svůj byznys zakládat jen na svých informacích o trhu a na zásobě dat o zákaznících.

Spotřebitelé jsou na tom podobně. Znalosti a názory si mezi sebou rychle předávají, což oslabuje reklamní kampaně dopad marketingové komunikace. Tlak dále narůstá z následujících důvodů:

  • Online influenceři začínají mít rozhodující vliv na své publikum
  • Noví hráči: Velcí hráči na poli ecommerce začínají otvírat fyzické prodejny a přestávají potřebovat prostředníky
  • Velké skupiny skupují menší firmy

B2B firmy musejí projít transformací. Klíčem k ní mohou být 2 hlavní úvahy. První uvidíme zde, druhou v následujícím článku.

Vzchopení se

Firmy mohou znovu oživit svou značku. Mohou se nově stát poskytovatelem obsahu nebo řešení, místo toho aby dodávaly jeden typ produktu, tvrdí článek na webu management-issues.com, původně publikovaný obchodní školou INSEAD.

Například v oblasti IT společnost Intel v roce 2015 vytvořila novou strategii. Intel byl předtím výrobcem mikročipových procesorů. V roce 2015 však využil svou interní analytickou jednotku a začal se více soustředit na podporu firemních obchodních oddělení. Tento přístup znamenal zaměřit se více na obsah. Rozdíl mezi B2B a B2C trhem se začal stírat. Pro společnost Intel tato změna zaměření znamenala nové obchodní příležitosti zejména v oblasti umělé inteligence a dronů. Jde například o drony, které slouží k odpalování ohňostrojů nebo o drony vinařské, které sledují produkci a úrodu.

V případě Intelu tak šlo o zaměření na vertikální poskytování hodnoty, které firmě umožnilo znovu získat větší podíl na trhu a udržet si pozici vlivného hráče.

-jk-

Články v sérii

Aktuální

Evoluce B2B: Jak díky digitalizaci zůstat relevantní (1/2)

Aktuální

Evoluce B2B: Jak díky digitalizaci zůstat relevantní (2/2)