Epidemie mobilního znechucení

Naši dědečkové odmítali televizi. Vyvolávala v nich pocit hlučného prostředku pro lidi s minimálním IQ, zbytečnosti, nezvaného hosta, který neví, kdy je čas odejít. Jejich vnuci dnes podléhají témuž pocitu u mobilních telefonů. Jsou znechuceni. Autor článku je například mobilními telefony znechucen konkrétně v souvislosti s řízením firmy. Uznává, že mobilní telefony mají v procesu řízení firem své opodstatnění, častěji jsou však pro vedoucí pracovníky zbytečné a otravné.

Narozdíl od našich dědečků jsme my dnes schopni všeobecnou popularitu mobilních telefonů pochopit. Lidé mají rádi moderní vynálezy a rádi spolu mluví. Mobilní telefon jim navíc dává pocit bezpečí, když jejich děti nebo přátelé nejsou s nimi a jsou-li podnikatelé, jejichž rozhodnutí musejí být okamžitá, je jim mobilní telefon stěžejním pomocníkem. To všechno však v autorových očích zdaleka nepřevyšuje znechucení, které všudypřítomná mobilní komunikace vyvolala. Vysvětluje to tímto:

- Neumí si vybavit jiný produkt, který by mezi lidmi způsobil takové odcizení a znechucení jako mobilní telefony.
- Mobilní telefony chápe jako nástroj přetvářky.
- Mobilní telefony člověka pronásledují na každém kroku.
- Telefonování z mobilního telefonu může být nebezpečné pro nezúčastněné osoby, např. na silnici.

**Datum vydání:** II/2003
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral