Elektronické obchodování: jak získat zákazníky a udržet si je

Nedávno provedený průzkum prokázal, že zákazníci sice nakupují v průměru méně, ale na druhou stranu zase více využívají možnosti online nákupů. Co tedy mohou maloobchodníci, podnikající na webu udělat pro to, aby zvýšili své zisky a loajalitu zákazníků?

Webové stránky online obchodů by měly být přehledné a měly by zákazníka ujistit o tom, že je zachováno jeho soukromí a že jeho osobní údaje nebudou zneužity. I celkový proces nákupu by měl být co nejjednodušší. K tomu mohou napomoci například následující prvky:
* Zákazníci by měli mít možnost kdykoli se podívat, co si v minulosti koupili.
* Na stránkách by se neměla vyžadovat registrace. Zákazníci neradi přerušují objednávání jen proto, že se musí nejprve zaregistrovat.
* Informace, které zákazníci poskytují, by neměly být příliš detailní – vyplňování zabírá zbytečně mnoho času.
* Nakupující by měl mít okamžitě přehled o tom, kolik zboží stojí a zda je na skladě.
* Stálí zákazníci by měli mít oproti jiným některé výhody (jednou z nich může být například doručení zboží zdarma).

**Datum vydání:** XI/2001
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek