E-mailové reklamní kampaně: nechte rozhodovat zákazníky

Zájem o e-mailový marketing a reklamní kampaně provozované prostřednictvím tohoto média vzrůstá, a to nejen mezi firmami, ale také mezi zákazníky. Potěšující je také to, že online obchodníci již přestali vnímat e-mailový marketing jako rozeslání mnoha e-mailů na mnoho adres, ale snaží se o cílenější strategie.

Zákazníci dostávají podobných dopisů i desítky denně – v moderní řeči se tato metoda nazývá spam. Většinou je vymazávají a nečtou, což firmě, která je rozesílá, na důvěryhodnosti příliš nepřidá. Firmy by si měly vytvářet rozesílací seznamy na základě skutečného zájmu zákazníků a každému posílat jen to, co je pro něj vhodné.

Zákazníci by si měli sami řídit vztah s firmou a poskytovat zpětnou vazbu. K tomu mohou sloužit speciální webové stránky a formuláře, kde si mohou zákazníci sami určit, jak často chtějí e-maily dostávat, v jakém formátu a jaký by měl být jejich obsah. Klíčovým konceptem je prostě zaměření na zákazníka.

Podle provedených průzkumů utrácejí firmy v průměru 5% svého marketingového rozpočtu na e-mailové kampaně. Jsou to poměrně vysoké výdaje a proto by měly být vynaloženy účelně. Spam může značku (brand) velmi poškodit a zavřít tak firmě cestu k vyšším ziskům.

**Datum vydání:** XI/2001
Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing
Zobrazit přehled článků ze zdroje ClickZ