E-komerce: Máte na to?

Je-li společnost dobře zavedena „off-line“, má možnost zavést se i na internetovém trhu. Důvod nezkusit štěstí však nemá ani v případě, že se chce prvotně zavést „on-line“. Webový marketing přinesl štěstí společnostem jako je **Amazon.com**, **Yahoo!** či **eBay**. Je přitom pouze třeba (a to zejména při současné krizi e-komerce) vycházet ze základní marketingové strategie oslovení zákazníka, ať už je kdekoli. Neposkytuje-li Internet v konkrétním podnikatelském odvětví solidní zákaznickou základnu, není podle odborníků co řešit.

E-komerce vyžaduje specifickou reklamu, s níž je spojen i zásadní výzkum profilu cílového zákazníka. Typickým zákazníkem by měl být člověk, který na Internetu tráví denně hodiny času. Toho je třeba oslovit údernou aktuální reklamou, a to hned z několika míst. Podstatnou roli hraje i název webu. Bude-li se například vaše internetová stránka jmenovat **Zlaté stránky**, kam se asi budou uživatelé internetu obracet při vyhledávání telefonních čísel?!

Někteří experti se domnívají, že budování obchodu na internetu má více společného s vytvářením obchodních strategií a realizací podnikatelských záměrů, než s marketingem. Každopádně však souhlasí s tím, že management a marketing jdou v případě e-komerce ruku v ruce.

**Datum vydání:** VI/2002
Zdroj: E-commerce Times - Magazín o e-komerci
Zobrazit přehled článků ze zdroje E-commerce Times