E-business a vliv Internetu na zavedené firmy

Počáteční nadšení a očekávání, týkající se rozvoje Internetu a jeho vlivu na podnikání a život lidí obecně vystřídala realita a dokonce i určité zklamání. Lidé se nemění tak rychle jako technologie a těžko si zvykají na nové obchodní modely, které se jim nabízí.

Stejně tak však není možné Internet zavrhovat a podceňovat. Má totiž značný vliv na transformaci již zavedených společností – doplňuje jejich možnosti kontaktu se zákazníky a dodavateli a snižuje náklady. Článek se opírá o výsledky výzkumu, provedeného mezi několika velkými firmami.

Internet však s sebou přináší i větší konkurenci, větší transparentnost a menší bariéry pro vstup nových firem na trhy. Firmy mají navíc díky Internetu větší dosah – všechny tyto aspekty totiž přinášejí výhody zákazníkům.
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist