Doteky online

Byznys po internetu, e-komerce, online obchod, to vše neznamená, že byste měli ztratit lidský kontakt. Obrazovka počítače nenahradí úsměv nebo podání ruky, nenabízí vizuální ani fyzický kontakt, ale existují způsoby, jak dát zákazníkům najevo, že jsou pro vaši společnost důležití. Better Business Bureau se zde dělí o své myšlenky a nápady:
* Vykovat pouta – potřebujete najít alternativní způsoby, jak vybudovat pouta mezi vámi a vašimi online zákazníky. Někteří prodejci rozesílají pravidelně jednou za měsíc nebo za čtvrt roku podnikový newsletter, aby zůstali se zákazníky v kontaktu. Ty nejlepší newslettery usilují o vytvoření osobních vztahů, nevnucují nové marketingové kampaně, ale pomáhají vytvořit a udržet kontakt se zákazníky.
* Vždy říkat: „Děkujeme.“ - většina zákazníků ví, že obdrží potvrzovací e-mail o své objednávce. Ale už není tolik obvyklé, že obdrží ještě děkovací e-mail za jejich přízeň po doručení objednávky. Tento druhý e-mail může žádat zákazníky i o sdělení jakýchkoli problémů nebo připomínek.
* Odměnit loajalitu – například speciální nabídky nebo slevy pro pravidelné zákazníky apod.
* Nestát se příliš kreativní – pravidelní zákazníci si navyknou na vaše stránky a způsob, jakým pracují. Změny je mohou rušit, frustrovat a obtěžovat.
* Odměňovat doporučení – najděte způsob odměny stávajících zákazníků, kteří vás doporučili novým zákazníkům.
* Vyžadovat sdělování problémů – nečekejte, až se ze zákazníka stane bývalý zákazník, vyžadujte zpětnou vazbu, vyhledávejte problémy a návrhy.
-ba-
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek