Dohazovačské služby (1/2): Proč byznys s láskou neprahne po inovacích

Společnosti hledající svým klientům vhodné životní partnery (typicky online seznamky) zpravidla vybírají měsíční poplatky. To jim může bránit v inovacích, neboť technologický pokrok je pro ně leckdy méně lukrativní.

Ilustrační snímek

Tinder nebo Badoo jsou často vnímány jako služby pro zuřivé odklikávání fotografií mužů a žen hledajících snadné a rychlé seznámení.

Podle článku na webu obchodní školy INSEAD však zhruba 40 % uživatelů tvrdí, že na těchto platformách hledají skutečný vztah. A více než třetina všech uživatelů těchto platforem zde také vztah, který trval déle než 6 měsíců, skutečně nalezla.

Finanční motivace

Proč o těchto úspěších neslyšíme? Možná proto, že tyto platformy daleko více peněz získávají z jednorázových známostí než z úspěšného doporučování vážných známostí, které vyústí v trvalý vztah.

Pokud jde stále nové krátkodobé známosti, zákazníci si v tomto případě ponechávají své měsíční předplatné – takže provozovatel platformy má zajištěn příliv poplatků. Pokud však uživatel nalezne dlouhodobější vztah, pravděpodobně svůj účet na platformě zruší.

To je také důvod, proč online seznamovací aplikace mohou chtít působit spíše jako zprostředkovatel více krátkodobých schůzek než jako skuteční dohazovači partnerů cílící na zprostředkování pevného a dlouhodobého vztahu.

Inovace? Raději opatrně

Když online seznamky inovují, nejspíš dobře vědí, že zdokonalením a zlepšením úspěšnosti při párování uživatelů vlastně samy přispívají k tomu, že jejich uživatelé platformu opustí, jelikož úspěšně naleznou vztah.

Článek také poukazuje na to, že toto může být problém hned v několika dalších odvětvích: jeden vysoce postavený manažer v náboru si dokonce postěžoval, že velmi dobrý software jeho firmy plní požadavky klientů až příliš rychle. Firemní prodejní tým prostě nestačil rychlému tempu, jakým software plnil potřeby klientů. Společnost pak proto dokonce začala experimentovat se softwarem, který by byl o něco méně výkonný.

-jk-

Zdroj: INSEAD Knowledge - znalostní portál mezinárodní MBA školy INSEAD
Zobrazit přehled článků ze zdroje INSEAD Knowledge

Články v sérii

Aktuální

Dohazovačské služby (1/2): Proč byznys s láskou neprahne po inovacích

Aktuální

Dohazovačské služby (2/2): Jak funguje jejich trh