Dobročinné organizace také využívají Internetu

Na Internetu začínají fungovat stránky, kde je možné finančně pomoci dobročinným organizacím - jednou z takových stránek je např. GreaterGood.com. Člověk zde najde odkazy na online obchody (např. Amazon.com), které odvádí část zisku na tyto účely; stejnou část dostane GreaterGood.

Dalším počinem GreaterGood je převzetí The Hunger Site. Když člověk klikne na reklamní banner umístěný na této stránce, odvádí zadavatel reklamy půl centu na program pro pomoc hladovějícím. Společnost GreaterGood má tento systém (The Hunger Site) patentován.
V článku se také nabízí otázka, jestli dobročinné společnosti jednou nepřestane bavit to, že jsou závislé na GreaterGood (a že tudíž polovina zisku patří této společnosti coby zprostředkovateli) a nebudou se snažit jednat s obchodníky přímo.

V dalším článku (Where Did the Internet Boom Go?) se autor zamýšlí nad stále markantnější skutečností, a sice že organizace činné na Internetu (AltaVista network, AOL, Amazon.com) jsou nuceny poskytovat stále více služeb zdarma, aby přilákaly návštěvníky (tím ovšem přicházejí o značnou část zisku). Po počátečním nadšení pro Internet tento zájem postupně stagnuje a opadá.

Zdroj: The Economist, 26. 8. 2000
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist