Dobré a ještě lepší on-line vztahy se zákazníky

Stejně tak jako e-komerce již dávno není pouhý jednoduchý proces obchodování prostřednictvím Internetu, ani e-CRM nelze chápat jen jako řízení vztahů se zákazníky v prostředí celosvětové počítačové sítě. E-CRM se rychle vyvinulo v komplexní strategii. V současné době tedy již nepředstavuje původní doplněk podnikové strategie pro řízení vztahů se zákazníky, nýbrž integrovanou on-line strategii založenou na webové analýze, správě obsahu, samoobsluze a spolupráci.

Současné e-CRM je budováno na bázi IP adres a služeb. Ty v reálném čase poskytují informace o on-line uživatelích, například jejich geografickou polohu (zemi, město), rychlost připojení, poskytovatele připojení atd. Takové informace doposud získat možné nebylo. E-CRM fungující na bázi IP adres umožňuje dále zejména:
- lokalizaci (namíření reklamní kampaně na konkrétní místo na zemi),
- bezpečnost (autentifikační kontrolní body),
- webovou analýzu (sledování a zkoumání návštěvnosti webu na základě geografických a jiných údajů),
- řízení digitálních práv.

E-CRM dává společnostem možnost získat a udržet si zákazníky (uživatele Internetu) z jakékoli části světa, hovořící jakýmkoli jazykem a žijící v jakékoli kultuře. Díky němu mohou společnosti vybudovat trvalé vztahy se zákazníky vycházející z parametrů, kdy, kde a jak budou zákazníci osloveni a poskytující jim relevantní personalizované informace odpovídající jejich životnímu stylu.

**Datum vydání:** IV/2003
Zdroj: Destination CRM - americký sever věnovaný CRM a KM
Zobrazit přehled článků ze zdroje Destination CRM