Dobrá zákaznická databáze není jen technologie

Budování CRM systému a s ním související zákaznické databáze je nekončící úkol. Současná technologie je schopna spravovat data velmi efektivně, je tedy čas se zaměřit na budování patřičné podnikové kultury a zaměstnaneckého zázemí, aby systém dosahoval co nejlepších výsledků. Jedním z problémů je nefungující týmová spolupráce, neochota či strach poskytnout data jinému oddělení. Je třeba vytvořit tým pracovníků z různých sekcí, kteří se zaměří na řešení kritických záležitostí brzdících rozvoj CRM.

Je výhodnější začínat po krůčcích, spuštění systému v celém podniku najednou obyčejně neskončí dobře. Přestože má řada společností na vybudování CRM systému několik let, snaží se rozběhnout monumentální projekty v příliš krátké době. Ale nemusíte mít všechny údaje od začátku pohromadě. V dalších fázích projektu data doplňujete nebo z nich vytvoříte samostatnou dílčí databázi. Pamatujte na návratnost investic – než se pustíte do další etapy, posuďte jakou hodnotu a přínos má dosavadní stav.

**Datum vydání: VI/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily