Diagnóza: Manažerský e-mailový mor

Britská počítačová společnost (BCS) provedla v nedávné době výzkum, jehož úkolem bylo zhodnotit aktuální informační přetížení britských manažerů. Ukázalo se tak, že pouhé vyřizování každodenních e-mailů zabere manažerovi nejméně dvě hodiny z času, který by měl věnovat výkonné činnosti. Po účasti na poradách je to v průměru hned druhá nejčastější manažerská činnost. Výsledkem výzkumu byl tedy obrázek stresovaného manažera topícího se v přívalech elektronické pošty a s ním spojený negativní dopad na efektivitu práci personálu a vnitrofiremní komunikaci.

Průměrně dostávají manažeři denně 52 e-mailů, sedm procent z nich však udává až sto e-mailů denně. Většina manažerů navíc vyřizuje své e-maily osobně. Osobního asistenta má pro tento případ jen 14% dotázaných. Obecně lze vyvodit, že e-mailové schránky britských manažerů denně obsahují:
- 30% zásadně důležitých zpráv,
- 37% důležitých zpráv,
- 33% nedůležitých a nepotřebných zpráv.

Výzkum v závěru popsal tři hlavní strategie pro řízení informačního přetížení. Měly by jimi být individuální organizační politiky, technologie pro filtrování elektronických zpráv a vnitrofiremní počítačový trénink. Současně však v závěru konstatuje i fakt, že e-mail je pro britské manažery spolu s Internetem a mobilním telefonem stále nejefektivnějším komunikačním nástrojem.

**Datum vydání:** I/2003
Zdroj: HRM Guide - informace pro manažery HR
Zobrazit přehled článků ze zdroje HRM Guide