Design a zase design

Apple nevstoupili na trh s digitálními přehrávači jako první. Ale jejich iPod nastavil laťku (design, jednoduchost...), podle které se hodnotili všichni ostatní. Všichni se snažili dostihnout kvalitu a jednoduchost produktu Apple. Stejně jako ostatní se i tento vyrábí v Číně – rozdíl je ale v tom, že Apple strávili mnoho času a peněz vycvičením personálu přes kvalitu. Narozdíl od menších společností si to mohou dovolit v trochu jiné dimenzi – do nejmenšího detailu.

Příchod iPodu v r. 2001 měl vážný dopad na produkty společnosti Rio Audio – jednoho z prvních výrobců, které přivedl na pokraj úpadku. Pomoc přišla až s mini-hard-drive přehrávačem Nitrus v roce 2003. Pak Apple zaútočili s iPod mini. Rio Audio se proto rozhodli jít jinou cestou než až minimalistickou verzí Apple. Viděli příležitost v materiálech a životnosti baterií.

Museli být velice opatrní a nevyrobit „kýč“. Každý prvek nového přehrávače Carbon musel mít nějaký smysl. Někdo reagoval na ipod tím, že přidal svému výrobku spoustu funkcí – což se nemusí vždy setkat s kladnou odezvou. Zástupci společnosti Rio Audio tak jeli do Asie, kde pracovali přímo s výrobci a vedli je k zodpovědnosti za kvalitu, kterou požadovali. Stálo to asi 25 % navíc, ale defekty byly minimalizovány. To bylo důležité, protože Rio nemá velkou reklamu – produkt se musel být schopen sám prodat.

Technologie se mění tak rychle, že bude vždy šance vylepšovat a vymýšlet něco ještě dokonalejšího. Musíte především zachovat chladnou hlavu ohledně toho, co vlastně uživatel potřebuje a navrhnout věc bez ohlednu na to, zda váš uživatel bude technický typ a nebo ne. Článek nabízí exkurzi do oblasti designu moderních technických výrobků i dalších společností.

-av-

Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company