Dell a Ford - dva odlišné přístupy k realizaci dodavatelského řetězce

Představitelé významných průmyslových společností se na setkáních pořádaných společností **Cisco Systems** snaží zjistit, jak může Internet změnit způsob řízení dodavatelského řetězce.

Dick Hunter ze společnosti Dell (výroba počítačů) chce dosáhnout toho, aby se takřka všechny zásoby plastových a kovových skříní nacházely na nákladních autech směřujících do továrny. Naproti tomu např. společnost Compaq má u svých dodavatelů zásoby na 30 – 35 dní.

O napodobení společnosti Dell se snaží řada výrobců automobilů. Pro výrobce z USA, ovlivněné do značné míry filozofií společnosti Ford, to však představuje značný problém. Podstatnou část dodavatelského řetězce zde totiž tvoří síť dealerů a ti jsou při nabízení aut omezeni skladovými zásobami. Je třeba, aby výroba nebyla tolik sekvenční, ale spíše modulární.

*Datum vydání:* 11/2000
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist