Co s on-line nakupováním v práci?

To, že zaměstnanci nakupují v práci v internetových obchodech, může být pro firmy frustrující i nákladné. Podle Claire Simmersové, profesorky managementu na Saint Joseph's University ve Philadelphii a spoluautorky knihy s názvem The Internet and Workplace Transformation, však nastal určitý posun v postoji firem k tomuto jevu.

„Když trávíte v práci více než 40 hodin týdně, není překvapením, že zaměstnanci využívají firemní počítače k vánočnímu nakupování,“ vysvětluje Simmersová. Domnívá se, že firmy by se místo soustředění na nakupování zaměstnanců v pracovní době měly zaměřit spíše na produktivitu jejich práce. „Pokud váš zaměstnanec věnuje hodinu surfování po Internetu a celý víkend práci na zprávě pro vás, měla by existovat důvěra, že obě strany mají ze svého vztahu určité výhody,“ dodává.

Každý zaměstnavatel by si měl uvědomit, že jeho zaměstnanci mohou nakupovat on-line v práci. Pokud ještě nemáte písemná pravidla používání Internetu, může být na čase je zavést a sdílet se zaměstnanci. Zaměstnanci by si pak měli dávat pozor při vyřizování soukromých věcí v práci, jelikož je firma může monitorovat.

-kk-

Zdroj: Newswise - americký informační portál pro novináře z oblasti lidských zdrojů, obchodu a vědy
Zobrazit přehled článků ze zdroje Newswise