Co nového v e-komerci

Odborníci nejprve předpovídali, že v roce 2002 začne masový internetový nákup nových technických výrobků. Nedávná americká studie v oblasti e-komerce však potvrdila to, co si většina obchodníků myslí o rozvoji internetového obchodu již delší dobu: zdálo se, že spotřebitelé jsou připraveni nové technologie nakupovat, ve skutečnosti však stále masově nakupují pouze přehrávače DVD. Současný spotřebitel již nepotřebuje nejnovější technologie kupovat. V praxi to znamená, že zákazníci se teď snaží využít své investice do staršího technického vybavení. E-komerci tak zůstává jen několik světlých oblastí.

Jednou z takových oblastí je bezpečnostní software, jehož nové verze lidé skutečně nakupují. Horší je to už s mobilními telefony a počítačovými sestavami – v této oblasti zaznamenala e-komerce úpadek, přestože se očekával prázdninový nárůst poptávky. Spotřebitelsky nejúspěšnějším produktem posledních dvou let zůstávají přehrávače DVD. Celá oblast internetového obchodu se tak stále potýká s otázkou, jak přilákat spotřebitele k novým technologiím. Strategii již změnila například společnost **SONY**, která uvedla na trh nové přehrávače DVD, místo aby přišla se zcela novým vynálezem. Zdá se, že v tomto duchu se zachovají i další společnosti a v e-komerci budou mezi sebou soupeřit výrobci těchto přehrávačů.

**Datum vydání:** X/2002
Zdroj: E-commerce Times - Magazín o e-komerci
Zobrazit přehled článků ze zdroje E-commerce Times