Co na sebe prozradíte e-mailem?

Co vše na vás prozradí váš vlastní e-mailový dopis? Je to víc než myslíte. E-mail je okno do vaší pracovní pozice, odhaluje vaše pracovní návyky, psychický stav a dokonce vaši osobnost. Autor článku poskytuje několik zajímavých tipů, jak tento prostředek efektivně používat v manažerské komunikaci:
* Využívejte e-mail jako jeden z prostředků komunikace, nikoli však jako jediný. Je rychlý a snadno se s ním manipuluje. Někdy je však osobní kontakt mnohem důležitější,
* Buďte struční a výstižní,
* Pro manažerskou komunikaci používejte ustálenou strukturu dopisu. Čtenáři to pomůže snadněji se ve vašich zprávách orientovat,
* Motivujte čtenáře k odpovědím otázkami,
* Nehněvejte se elektronicky, nepřináší to kýžený výsledek,
* Používejte humor, ale vtipy jako takové, smajlíky a jiné raději minimalizujte,
* Nastavte pětiminutové pozdržení odeslání e-mailu, ještě budete mít čas vše si rozmyslet,
* Odpovídejte včas, ale i když se vám to nepodaří, odpovězte alespoň se zpožděním, a
* Pozor na dvojsmyslnosti způsobené absencí diakritiky.

**Datum vydání: III/2002**
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral