Co chtějí internetoví zákazníci

Obliba obchodování na Internetu neustále roste. Zákazníci si rychle zvykají na novou formu nakupování a stále častěji si uvědomují její výhody, které začínají mít značnou převahu nad nevýhodami.

Nedávný zahraniční průzkum se zaměřil na uživatele, kteří již na síti nakupují. Výsledky výzkumu mohou být velmi nápomocny všem, kteří se e-komercí zabývají. Je totiž několik hlavních faktorů, které rozhodnutí zákazníka ke koupi značně ovlivňují:
* Dosavadní prezentace v oblasti e-komerce, tedy zjištění, jestli firma opravdu dodá to co slíbí,
* Množství a spolehlivost informací prezentovaných na síti. Patří sem například možnost zjistit, zda je nabízené zboží na skladě, dodavatelova reputace nebo důvěryhodnost a přesnost informací o nabízeném výrobku nebo službách,
* Bezpečnost nákupu. Sem spadá zabezpečení proti zneužití uživatelských dat a zajištění dostatečného soukromí,
* Exkluzivita. Naději na úspěch můžete ještě zvýšit tím, že poskytnete online informace ve vícejazyčné formě, že nabídnete možnost transakcí v různých měnách nebo že poskytnete zboží, které by zákazník marně hledal v kamenných obchodech, a
* Estetika. Celková úprava, objem i systematičnost stránek.

**Datum vydání: III/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily