Blues odpadkového koše

Čtení e-mailů bývalo pro většinu lidí poměrně příjemnou zábavou k ranní kávě, ať už doma či v práci. Dnes spíš připomíná přehrabování se v koši na odpadky. Do soukromých i firemních e-mailových schránek se denně dostávají nabídky Viagry bez lékařského předpisu, levných hypoték, pornografických materiálů, tipů na rychlé zbohatnutí a dalších zbytečností. Objem přijatých nevyžádaných e-mailů tak rychle vzrostl, že se odborníci začali obávat, že by mohlo dojít k úplnému ochromení e-mailové komunikace.

Odpovědní činitelé se proto rozhodli tento problém řešit na globální úrovni. V následujícím týdnu by se měli sejít zástupci regulačních úřadů a klíčových firem působících na internetovém trhu (America Online a Microsoft). Ti podali podnět k úpravě legislativy, v níž by byla problematika spamu a jeho rozesílání přísně postihována. Zatím se proti tomuto novodobému moru bojuje nekonzistentně a metodou „pokus-omyl“ – softwaroví vývojáři navrhnou účinný filtr a spammeři se snaží najít způsob, jak jej obejít (přičemž jsou stále vynalézavější).

V USA zatím neexistuje konzistentní zákon, který by spammery postihoval. Jistý pokrok je ale znát – všechny hromadně rozesílané e-maily musí mít povinně odkaz umožňující odhlášení se z rozesílacího seznamu (unsubscribe). Evropská unie zašla podstatně dále. Přijala direktivu, která výslovně zakazuje rozesílání e-mailů, které si příjemce sám nevyžádal. Všechny členské státy musí toto opatření implementovat nejpozději do letošního října. Existují však důvodné obavy, zda toto opatření nezlikviduje masový marketing úplně.
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist