Blogy dobré i špatné pro byznys

Měly by firmy nechat své zaměstnance, aby si vedli internetové deníčky a zmiňovali se v nich i o své práci? A jak velkou pozornost by měly věnovat tomu, co o nich ve svých blozích píší další lidé? I když některé firmy již berou blogy svých zaměstnanců v potaz, studie společností Intelliseek a Edelman ukázala, že téměř 70 procent firem neformulovalo žádná formální pravidla pro blogování.

Na straně blogujících zaměstnanců existuje podle závěrů této studie jistá dobrá vůle. Záznamy o spokojenosti se svou prací převážily nad nespokojeností v poměru 2:1. V poměru se záznamy o nenáviděných šéfech zvítězily záznamy o spokojenosti s prací dokonce v poměru 4:1.
Zatímco většina firem zůstává netečná, některé firmy blogování aktivně podporují. Například prezident společnosti Sun Microsystems Jonathan Schwartz je zřejmě nejvýše postaveným bloggerem v USA. Mlékárna Stonyfield Farms zase přijala speciálního vedoucího pracovníka, aby psal firemní blog.

Studie konstatuje, že blogování může být pro firmy přínosné. Představuje významný komunikační kanál pro předávání informací zákazníkům, zejména pro svoji bezprostřednost a fungování v reálném čase. Jen by si měly zajistit písemná a jasně formulovaná pravidla, v nichž specifikují, co může firemní nebo zaměstnanecký blog obsahovat.

-kk-

Zdroj: WebProNews - americký portál pro webové profesionály
Zobrazit přehled článků ze zdroje WebProNews