A co je to ten Twitter?

Mikroblogovací platforma Twitter zaznamenala v USA velký úspěch mimo jiné jako rychlý marketingový nástroj. Jedná se o sociální webovou službu založenou na předávání jednoduchých krátkých zpráv mezi uživateli. Přestože však existuje již tři roky, zatím si nezískala větší oblibu mezi firmami v Evropě. Většina evropských firem o Twitteru buď neslyšela nebo jej považuje za ztrátu času.

Mluvčí energetického gigantu Total například uvádí, že výkonný ředitel Christophe de Margerie nemá ponětí, co je Twitter. Podobně je na tom i společnost British Telecom nebo Nestlé, které Twitter nejen nevyužívají, ale ani to neplánují.

Twitter slouží americkým firmám také jako nástroj pro rychlé zveřejňování odpovědí. Například společnost Ford jeho prostřednictvím nedávno vyvrátila podezření, že ruší webové stránky fanoušků a objednávky. Stejně se i společnost General Motors postavila fámám, že zavírá některé továrny. Twitter posloužil také při loňských hurikánech v Mexickém zálivu, když informoval lidi, kde mohou získat náhradní generátory a čistou vodu.

Mezi stinné stránky používání Twitteru patří zejména riziko napadení hackery, což se loni stalo například společnosti Exxon Mobil. Někteří odborníci upozorňují i na příliš složité rozhraní a nutnost přizpůsobit tento nástroj více běžným uživatelům.

-kk-

Article source Forbes.com - prestigious American business magazine and website
Read more articles from Forbes.com