7 hříchů webových stránek

Mezi dobře navrženou a dobře vypadající webovou stránkou je velký rozdíl. Lépe prodává funkčnější design. Provede návštěvníka prodejním procesem, aniž by se mu postavil do cesty. Design by měl podpořit, aby lidé zůstali na stránce co nejdéle, zaujala je a usnadnit jim příjem informací.

Jak jste na tom vy? Nepácháte na stránkách některý z následujících sedmi hříchů?

 

- Pomalu se stahující stránky a grafika. Uživatelé jsou extrémně netrpěliví lidé. Pokud musí čekat byť jen pár vteřin, raději půjdou jinam. Když se nechcete obejít bez velkých souborů nebo obrázků, dejte k dispozici jejich malou ikonu, která povede ke většímu souboru a uveďte zde varování, že stahování chvíli potrvá.

- Absence něčeho chytlavého. Dobré je mít na stránkách výrazný nadpis, který stručně vykreslí hlavní benefit toho, co nabízíte a podnítí návštěvníky číst další informace.

 

- Rušivé banery a odkazy. Cokoliv na stránkách, co neslouží hlavnímu účelu, byste měli smazat.

 

- Příliš barev a fontů. Nic nekřičí „amatér“ hlasitěji než mišmaš různých fontů a barev. Užívejte proto barevné schéma se dvěma, maximálně třemi, barvami a fonty.

 

- Pozadí. Pozadí by mělo zůstat na pozadí. Pokud přidáváte příliš výraznou texturu nebo používáte tmavé pozadí, ztěžujete lidem čtení. Testy neustále ukazují, že stránky s černým textem na čistě bílém pozadí mají největší úspěch.

- Velké množství grafiky, animací nebo videoklipů. Pokud tyto vizuální prvky nepomáhají prodat produkt třeba demonstrací, jak funguje nebo vypadá, jsou jen nanicovatou dekorací, která bude vaše návštěvníky rozptylovat.

- Velké bloky textu. Snažte se omezit své odstavce na šest řádek. Také je dobré odlišit délku odstavců, aby nevypadaly všechny stejně. Proměnlivá struktura krátkých odstavců usnadňuje čtení textu.

-av-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com