Znáte své investory?

Mnozí podnikatelé se ptají, jak správně přistupovat k investorům, od nichž by rádi získali finanční prostředky na realizaci svých nápadů. A je to otázka oprávněná, jelikož řada z nich se nechá tak pohltit svou myšlenkou, že opomíjí důkladný průzkum a přípravu na jednání s investory.

Článek popisuje tři základní pravidla:

- Připravte se. Neoslovujte všechny investory, na které narazíte. Než si někoho vyberete, ověřte si, že investuje do vašeho oboru. K dispozici máte odborné publikace, internet i lidi z oboru, kteří vám mohou poradit. Hledejte někoho, kdo investuje do podobných myšlenek, jako je ta vaše.

- Navštěvujte akce, na kterých můžete potkat potenciální investory. V rámci svého průzkumu pravděpodobně zjistíte, že investoři, kteří vás zajímají, navštěvují určitý typ akcí. Ty jsou pro vás výbornou příležitostí k budování kontaktů s investory, ale i dalšími lidmi z oboru.

- Stručně se představte. Tento krok je přirozeným vyústěním předcházejících dvou kroků. Akce, které navštívíte, vám umožní pohovořit s potenciálními investory. Stručně se představte, shrňte, čím se zabýváte a předejte vizitku. Ještě lepší je zařídit si toto představení prostřednictvím někoho, kdo investora již zná.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek