Zjistěte, kdo chodí na váš web

Každý webmaster jednou narazí na potřebu zjistit, kdo na jeho web vlastně přichází a co na něm hledá. Marketingové strategii pomůže, když budete vědět třeba to, ze které stránky lidé odcházejí, kterou nejvíce čtou, popřípadě jak se na váš web dostali, jaké používají prohlížeče, rozlišení,… Způsobů, jak zjistit tyto údaje, je několik. Server Lupa.cz se v článku zaměřil na služby zdarma nabízené na internetu, které jsou v češtině (výjimkou je Google Analytics).

Asi nejznámějším českým serverem zabývajícím se monitoringem návštěvnosti je Navrcholu.cz, jehož provozovatelem je Internet Info, s. r. o. Registrace i přihlášení do služby probíhá bez problémů. Neplacená verze nabízí základních 19 statistik, první měsíc po registraci webu je k dispozici zdarma nejvyšší verze. Výhodou je umístění v katalogu, které je užitečné pro budování dobré pozice ve vyhledávačích (SEO), technická podpora e-mailem, užitečná je i funkce výpisu IP adres návštěvníků s přehlednou tabulkou a grafem počtu návštěv z dané IP na webu ve sledovaném období. Mezi největší nedostatky patří to, že některé důležité informace nabízejí jen placené verze.

Další službu provozuje TOPlist s. r. o. Ani zde není registrace nijak komplikovaná. Přehled statistik kromě tradičních návštěv za různá období přináší výpis IP adres, rozlišení monitoru, barevnou hloubku, odkud uživatelé přišli či jaký použili internetový prohlížeč. Mezi nadstandardní funkce patří možnost užít neviditelné počítadlo nebo počítadlo s počtem dnešních, celkových či on-line návštěvníků, umístění v kategorii apod. Nevýhodou je kromě strohého grafického prostředí i to, že je těžké své statistiky najít, nebo fakt, že podrobné statistiky jsou k dispozici jen pro dnešní a včerejší den.

Další volbou může být server Počítadlo.cz provozovatele P. E. S. consulting, s. r. o. V přehledu statistik si lze vybrat mezi dnešními, celkovými a historií jednotlivých dní. Dále se zobrazí typ prohlížeče, operačního systému či rozlišení monitoru, barevná hloubka, čas návštěv, zobrazené stránky, odkud uživatelé přišli či jejich IP adresy. Nevýhodou je třeba chybějící neviditelný odkaz, nemožnost nastavit si sledované období nebo chybějící procentuální vyjádření některých údajů.

Asi nejsilnější nástroj na poli mapování informací o webu je Google Analytics, pro jehož užívání je nutné mít u Googlu účet. Vytvořit ho však není nijak složité. Po zaregistrování lze získat statistiky prakticky o všem, co se návštěvníků týká – od jejich verze Java či Flash nebo verze prohlížeče přes rozlišení monitoru až po operační systém. Časová osa umožňuje nastavit libovolné období, které chceme sledovat. Zajímavé jsou funkce jako Map Overlay (mapka ukazuje, odkud kteří uživatelé jsou a kolik jich v daném místě je) nebo Keywords (jaká slova lidé hledali, když přišli na vaše stránky). Nevýhod mnoho není, pro někoho může být největší to, že web je celý v angličtině.

-hp-
Zdroj: Lupa - server o českém internetu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Lupa