Zaměřte se na problémovou osobu hned od začátku

Manažeři mají někdy problém s tím, jak jednat s pracovníkem, jehož pracovní výsledky jsou sice skvělé, ale jeho chování má na ostatní negativní vliv.

 

Jako manažer byste se měli na takovou osobu zaměřit. Jak se chová na poradách? Pomlouvá ostatní? Vyhýbají se jí lidé, nebo ji naopak v nouzi žádají o pomoc? Jakým způsobem ji zahrnujete do společných projektů?   

 

Jestliže do týmu přijdete jako nový manažer, je to ten nejlepší čas, kdy udělat změnu. Můžete nastavit nová očekávání o spolupráci a kolektivní práci. 

 

Na takovou osobu v týmu vás jistě předchozí vedení upozornilo, takže začněte problém řešit hned. Sedněte si s každým zaměstnancem zvlášť a poproste je o názory na spolupracovníky a kariérové zájmy.

 

Pak si sedněte s onou osobou a vysvětlete jí, jaké změny chování od ní očekáváte. Hlavně neříkejte, že vám někdo sdělil, že se chová tak a tak, ale řekněte, že už jste si toho od nástupu stačili všimnout. Řekněte jí, jaké postihy by ji čekaly, kdyby se nezačala chovat slušně. Zaměřte se na její reakci a důvody, kterými bude své chování argumentovat.

 

-pk-

Zdroj: Joan Lloyd & Associates - stránky americké koučky Joan Lloydové
Zobrazit přehled článků ze zdroje Joan Lloyd & Associates