Žádná energetická společnost není osamělým ostrovem

Po ničivém hurikánu Charley zůstalo na Floridě 17 mrtvých, mnoho zcela zničených komunit a škody dosahující výše 15 miliard dolarů. Ve třech nejvíce postižených oblastech byla přerušena dodávka energie pro 1,3 miliónu domácností a firem. Již během hurikánu požádaly tři místní distribuční společnosti o pomoc energetické společnosti z okolních oblastí. Vzájemná dobrovolná výpomoc má v amerických energetických a telekomunikačních soustavách již více než padesátiletou tradici.

Vzájemná pomoc je součástí kultury v energetice již poměrně dlouho, formální podobu však dostala až po ničivém hurikánu Hazel v roce 1954, který ničil pobřeží od karibských ostrovů po kanadské Toronto a způsobil smrt téměř 400 lidí. Členové **Edison Electric Institute** tehdy uzavřeli dohodu, ve které si navzájem přislíbili vyslání pracovníků a zařízení do oblastí zasažených přírodními katastrofami. Původně šlo o pouhý seznam kontaktních osob, které měly vyslání pracovníků na starosti.

Dohoda se během let rozvinula v dokument obsahující velké množství podrobností o jednotlivých společnostech, jejich provozních praktikách, napěťových soustavách a konfiguraci zaměstnanců, aby bylo možné získat rychlý přehled o potřebách dané společnosti.

V roce 2000 přenesl institut EEI veškeré informace na Internet do systému RestorePower. Registrovaní uživatelé tohoto systému mohou:
* vyhledávat informace o energetických společnostech, výrobcích a dodavatelích různých zařízení.
* posílat elektronickou poštu dalším subjektům
* aktualizovat informace o vlastní společnosti
* zveřejnit požadavek na pracovníky nebo zařízení
* nabídnout vyslání pracovníků nebo zařízení
* účastnit se diskuzních skupin

**Datum vydání: IX/2004**
Zdroj: EnergyPulse - Články, analýzy a komentáře ke všemu, co se týká globální elektroenergetiky
Zobrazit přehled článků ze zdroje EnergyPulse