Z průměru na výsluní

Článek shrnuje sedm principů, jak změnit váš byznys z průměrného na skvělý.

- Měli byste znát, za čím si váš byznys stojí a tyto hodnoty dodržovat. Dnešního zákazníka již nezajímá jen to, co prodáváte. Zajímá se o hodnoty, které reprezentujete a dokážete udržet.

- Měli byste znát své „proč“. Významný rakouský psychiatr Viktor Frankl řekl: „Úspěch, stejně jako štěstí, nelze prosazovat. Musí vyplynout… jako nezamýšlený vedlejší efekt osobního obětování nějaké vyšší příčině.“ Z jakého „nadpřirozeného“ důvodu tedy váš byznys existuje? Jakým způsobem mění životy zákazníků?

- Vždy hledejte vrchol. Když v roce 1954 uběhl Roger Bannister poprvé míli pod zdánlivě nemožné čtyři minuty, přikládal to schopnosti dostávat ze sebe stále víc. Jak můžete vy ze sebe dostat víc a dosáhnout zdánlivě nemožných věcí v oblasti svého působení?

- Dovolte si být jiní. V obchodní světě jsou právě opaky činiteli změn. Nejúspěšnější firmy radikálně mění pravidla hry ve svých oblastech. Kde můžete vy změnit pravidla? Jak můžete vystoupit z davu konkurentů?

- Najděte si modelové příklady úspěchu. Najděte si lidi a firmy, které vás nejvíce inspirují. Co byste chtěli udělat jako oni? Jaké změny můžete udělat hned, abyste se jim přiblížili?

- V mysli byste měli znát konec. Úspěšné firmy si vybírají svou budoucnost, nenechají se jí určovat. Vědí, kde a kdy chtějí být, jak toho dosáhnout a ve svých snahách vytrvávají. Jak vy rozhodujete o své budoucnosti? Co byste měli rozhodovat jinak?

- Snažte se o osobní úspěch. Váš byznys odráží i vaši osobní úspěšnost. Může růst jen tak rychle jako vy. Je proto třeba dbát o vlastní rozvoj, určit si, co znamená úspěch pro vás osobně. Jaké změny můžete provést, abyste byli úspěšnější?

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How