Z konkurentů se stávají stále častěji partneři

Konkurence oživuje obchod i podnikaní. Hlavně tehdy, když ji zúčastnění nepovažují za hrozbu. Ředitelé úspěšných firem by se neměli na své kolegy dívat odmítavě a raději se ptát, co by mohli mít ze spolupráce.

V kooperaci vidí perspektivu tři ze čtyř ředitelů předních světových firem. Originální myšlenky a novátorské přístupy už většinou nepřicházejí jako výsledek práce vlastních výzkumných oddělení, ale v důsledku dohodnutého partnerství. Chuť spolupracovat s cizími je však výraznější v USA než v Evropě.

Strategické partnerství je výhodnější než přímé spojení firem. Jednotlivé články si totiž zachovávají vlastní identitu a mohou se koncentrovat na hlavní předmět podnikání. Nemusejí tedy neproduktivně vynakládat síly na sjednocení dvou odlišných podniků.

-pk-
Zdroj: HNonline - zpravodajský server slovenského ekonomického deníku Hospodárske noviny
Zobrazit přehled článků ze zdroje HNonline