Význam poměru "cena/příjem" z hlediska růstu společnosti

Ještě před nedávnem byl poměr „cena/příjem“ součástí odborného jazyka investorů. Nyní se používá i mezi širokou veřejností.

Čím vyšší je hodnota poměru „cena/příjem“, tím více investorů daná společnost přiláká. Následně porostou i její zisky. Zůstává však otázka, zda úroveň optimismu správně odráží skutečnou perspektivu firmy.

Podle některých ekonomů je vysoká hodnota poměru „cena/příjem“ příznakem „tržní bubliny“. Jiní experti se zase zabývají vztahem mezi cenami akcií a zisky z alternativních aktiv. Autor se zamýšlí i nad souvislostí poměru „cena/příjem“ s výší rizikové prémie.

Neexistuje žádný důkaz o dlouhodobém zrychlení růstu, ani o správnosti předpovědí. Zdá se, že analytici oplývají přehnaným optimismem. Vysoký poměr „cena/příjem“ žádné firmě zrychlení růstu nezaručuje.

**Datum vydání: IV/2001**
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist