Vývoj produktu: Učte se rychle od svých (potenciálních) zákazníků

Rychlá zpětná vazba od zákazníka má pro vás obrovskou hodnotu. Dokonce i lidé, kteří si jsou jisti, že jejich byznysový nebo produktový nápad je bezchybný, mohou nakonec skončit tím, že ztratí spoustu peněz. Vyvinou totiž produkt, který jejich zákazníci prostě nechtějí kupovat.

Ilustrační snímek

Je váš produkt opravdu tak skvělý?

Jediné, co je skutečně důležité, jsou názory vašich potenciálních zákazníků. To musí být základní východisko pro vývoj vašeho produktu. I když tahle zásada je už tak nějak všeobecně známá, stojí za to ji připomínat znovu a znovu.

Nechcete ztrácet peníze i čas vývojem něčeho, co bude neúspěšné?

  1. Získejte co nejrychleji zpětnou vazbu od zákazníků
  2. Začleňte to, co se z ní dozvíte hned do dalšího vývoje produktu

Je to méně o tom, co víte. Mnohem důležitější je, že se rychle učíte.

Přistupujte k vývoji produktů jinak: Učte se rychle, vyjde to levněji

Chcete-li dosáhnout změny, musíte přesunout rozhodování o strategii od marketingu a účetních, kteří vnímají zákazníky prostě jako spojovací článek mezi produktem a ziskem. Článek na webu management-issues.com tvrdí, že byste místo nich měli do přípravy vaší obchodní strategie daleko více nechat mluvit techniky a designéry. Ti mají mít hlavní slovo.

Vzhledem k tempu změn a tomu, jak k tomu, jak moc jsou dnes trhy provázané a složité, si potřebu tohoto přístupu dnes už uvědomuje i mnoho tradičních společností. I ty dnes vidí hodnotu toho, když se k k vývoji produktů přistupuje jinak. Neúspěch musíme přijmout jako důležitou součást procesu vývoje. Toto je často mentální překážka pro každého, kdo pracuje v etablované společnosti. Myšlení převládající ve starých korporacích totiž považuje selhání za projev neschopnosti. Proto se mu chtějí za každou cenu vyhýbat.

V dnešní době je však selhání nutné. Jen velmi málo z nás, pokud vůbec někdo, totiž odhadne správně potřeby zákazníků hned napoprvé. Musíte proto využívat:

  • Prototypování
  • Budování minimálního životaschopného produktu
  • Testování se zákazníky

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues