Vývoj digitálních technologií by měl zajímat každého manažera

Změny způsobené masivní digitální transformací jsou tak důležité, že se s nimi musí firmy vypořádat na té nejvyšší úrovni. Mění se cesta zákazníka a také celé ekonomické fungování mnoha byznys modelů. Tyto změny jsou rychlé, a pokud chcete uchovat a zvýšit hodnotu své firmy, musíte se zasadit o to, aby se na tyto změny reagovalo rozhodnutím na úrovni top managementu.

S digitálními technologiemi se hodnota dá velmi rychle vytvořit, ale ti, kdo zaváhají, budou svědky toho, jak rychle se hodnota může i vypařit. Nikdy předtím jsme nemohli sledovat takto rychlé změny a vývoj. Dopad těchto změn na strategii je značný, tvrdí web mckinsey.com.

Manažeři potřebují jasné cíle

Digitální technologie vaší společnosti pomůžou a ona díky nim bude efektivnější a přizpůsobivější. Abyste však získali tyto benefity, musí se zapojit všichni vrcholní manažeři. Automatizace a další technologické příležitosti tu jsou a mohou být zavedeny. Každá společnost nyní může daleko lépe pochopit, co její zákazníci skutečně chtějí a co vnímají jako přínosné a hodnotné. Znalosti, které přinášejí data, jsou velkými pomocníky.

Rizika a volby

Dnes už nemáte vztah se zákazníkem zcela pod kontrolou. Dělíte se o něj s ostatními firmami a musíte v takové situaci umět přežít. Vztah se zákazníkem je dnes zranitelný a křehký. Zároveň se však o svých zákaznících můžete daleko víc dozvědět, můžete je lépe poznat. Tyto znalosti můžete využít a zjistit, co a jak si od vás přejí dostávat. Také se dozvíte, jak rychlý a příjemný servis od vás očekávají.

Musíte se proto zaměřit na přesměrování svých rozpočtů správným směrem. Některé oblasti jsou dnes strukturálně v nevýhodě. Proto potřebujete firemní peníze nasměrovat tam, kde má vaše firma větší výhody oproti konkurenci. Možná, že si to vyžádá nějaké organizační změny, a možná se bude muset změnit dokonce samotné jádro vašeho byznysu.

-jk-

Zdroj: McKinsey & Company - přední mezinárodní společnost poskytující manažerské poradenství
Zobrazit přehled článků ze zdroje McKinsey & Company