Využijte okurkové sezóny

Vytisknout

Volnější měsíce, kdy se obchod příliš nehýbe, tzv. okurková sezóna, nabízí víc než jen příležitost odjet na dovolenou. Toto období je skvělou příležitostí pro plánování základů budoucí produktivity a růstu. Jestliže chcete na tomto období vydělat, měli byste se zaměřit na problémy v co nejširším okruhu, které ovlivňují váš růst. To znamená nepřipravovat se pouze na příští rušné měsíce, ale pokusit se nasměrovat program k cílům příštích dvou až pěti let. Vše, co ve volnějších měsících budete dělat, by nějak mělo souviset s tím, čeho chcete dosáhnout v několika následujících letech. Se zaujetím proaktivnějšího a růstově orientovaného postoje by vám mohly pomoci následující návrhy:
1. *Plánování a revize* – plán vám pomůže dojít tam, kam chcete. Nejdříve ale potřebujete zjistit, kde vlastně jste. Kontrola a hodnocení vašich interních procesů pomohou zjistit, co váš podnik brzdí. Také můžete využít čas k vytvoření krizového plánu a ke zlepšení vlastního zdraví pomocí cvičení.
2. *Posouzení zákaznických statistik* – poznejte vaši zákaznickou základnu a navíc ještě sestavte žebříček top 10-15 účtů podle jejich hodnoty a výnosu. Zjistěte co zákazníci kupují a co mají společné. Také zjistěte, kdo zredukoval obchody s vámi, a naplánujte, jak tyto vztahy vzkřísit.
3. *Zhodnocení inventáře* – co máte a co ne, může o vašem obchodě mnoho vypovědět. Inventura také pomůže zjistit efektivitu vašich vnitřních kontrol. A znovu uvažujte o to, co by šlo vylepšit.
4. *Kombinace práce a hry* – není důvod, proč byste neměli těžit ve volnějších měsících i z vašich aktivit ve volném čase. Stačí se zaměřit na obchodní růst a příležitosti. Můžete například hrát golf nebo zajít na bowling s vašimi největšími klienty nebo prodejci. Nebo pozvěte svého bankéře, účetního nebo právníka. Toto období je také vhodné k vykonání nějaké vzdálenější služební cesty.
-ba-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com
Štítky: Řízení firmy
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace