Využijte maximálně každoroční finanční plánování

Plánování a příprava rozpočtu v oblasti marketingu vynáší na světlo ty horší stránky příslušných manažerů. Více než polovina oslovených v průzkumu časopisu CFO přiznala, že mezi nimi tento proces podněcuje nevhodné chování. Začínají žít pro svá zbožná přání a tlačí na ostatní, aby přinášeli lepší výsledky s méně prostředky. Časopis CFO uvádí, že téměř 45 % jich tvrdí, že každoroční příprava rozpočtu a reportování je obdobím, které je pro ně velmi náročné a neoblíbené. Protože je ale nelze vynechat, přináší autoři způsoby, jak tyto aktivity alespoň maximálně využít.

Napojení na obecné cíle

Rozumné finanční prognózy podpoří důvěryhodnost v rámci vašeho týmu. Demonstrujte návratnost investic v marketingu, abyste jej postavili na úroveň s ostatními odděleními tak, aby nebyly jen pochybnou útratou. Začněte využitím nejkvalitnějších informací, které máte k dispozici a zmapujte prostřednictvím finančních výstupů dopad marketingu na vnímání a chování zákazníků. Ne každá marketingová aktivita však přináší přímý zisk. Váš plán by měl ukazovat to, čeho marketing dosáhl sám o sobě a také to, jak přispívá k obecné prosperitě firmy.

Plán návratnosti investic vede k lepší ziskovosti

I když nepracujete s dokonalými informacemi, měli byste být - za účelem jejich vylepšení - schopni přinejmenším zhodnotit relativní hodnotu marketingových aktivit a na základě toho pak rozmístit prostředky. Soustřeďte se nejen na významné zákazníky, ale také na potenciální zákazníky. Finální rozmístění prostředků by mělo zohlednit krátkodobé i dlouhodobé firemní cíle.

Lepší náhled dnes znamená snazší rozhodování zítra

Jeden z důvodů, proč je plánování v této oblasti tak náročným procesem je, že je jen zřídka prováděn kvalitní průzkum a rozbor, na základě kterých by bylo možné udělat dobrá rozhodnutí. Abyste se další rok nedostali do stejné situace, snažte se při každém plánování co nejvíce poučit. Není snadné získat z marketingových aktivit, které produkují zisky, rozpočet k financování takovýchto rozborů. Co musíte zvážit je, že:

- přínos některých marketingových iniciativ může být pochybný,

- ve většině případů získaný náhled přinese efektivnější marketing pro současný nebo příští rok,

- proniknout do podstaty věci lze i s minimálním rozpočtem, pokud si dáte práci s plánem.

Používejte správná měřítka

Měření vás informují o tom, zda jste na správné cestě k dosažení cílů. Jen pozor, aby se nestala vašimi cíli.

-av-
Zdroj: Marketing Profs - americký server z oblasti reklamy a marketingu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing Profs