Vůdcovství napříč generacemi

Potřebují různé generace zaměstnanců různé vůdce? Obecně se má zato, že starší zaměstnanci chtějí vůdce, který bude dávat jasné příkazy, zatímco mladší se chtějí na rozhodování sami podílet. Výzkum amerického Centra pro kreativní vůdcovství (CCL) však ukázal, že efektivní vůdcovství je spíše záležitostí stylu než změny podstaty vůdcovství jako takového.

„Lidé všech generací chtějí vůdce, který bude především spolehlivý a důvěryhodný,“ vysvětluje Jennifer Dealová z CCL. „Způsob, jimž to budou vůdcové dodržovat, záleží na jejich osobnosti a situaci.“ Její výzkum potvrdil, že zaměstnanci bez ohledu na věk dále chtějí, aby jim vůdce naslouchal, byl prozíravý, podporoval je, měl zkušenosti, byl oddaný a dobrý kouč.

„Nedůvěra ve vůdce nesouvisí s generačními rozpory, jde o to, co vůdcové dělají a říkají. Jejich chování jen může různým lidem vysílat různé signály,“ pokračuje Dealová. Vůdcové nemohou vědět, jak si kdo vyloží každou jejich akci nebo slovo, měli by se však držet toho, aby zůstali spolehliví a důvěryhodní.

Nemusíte radikálně měnit svůj styl podle věku zaměstnanců. Bude ale dobré, když se ujistíte, že mladší zaměstnanci mají pocit, že jim nasloucháte. U starších zaměstnanců je vhodné zdůraznit vaše zkušenosti a zároveň ocenit ty jejich.

-kk-

Zdroj: Center for Creative Leadership - oficiální stránky instituce Center for Creative Leadership (CCL®)
Zobrazit přehled článků ze zdroje Center for Creative Leadership