Všichni nemůžeme být kreativní

Může být každý kreativní? Podniky a konzultanti shodně tvrdí že ano. Britská vláda říká, že jsme všichni kreativní a že pouze vzdělání a pracovní prostředí nám neposkytují dostatek uznání a povzbuzení. To je velmi módní argument, ale je to pravda? Někteří lidé jsou opravdu obdařeni od přírody, avšak ostatní podmínky a forma vzdělávání jim neumožní svůj talent projevit. Ale všichni nemůžeme být dobří ve všem a proto se autor domnívá, že nejsme všichni kreativní. Také není pravda, že když podniky přijmou vhodnou kulturu a jejich zaměstnanci se budou řídit správným postupem, otevřou se stavidla kreativity. Navíc lidé zaměňují kreativitu (schopnost vidět věci jinak a mít originální nápady) a inovaci (schopnost uskutečnit nové nápady). Kreativita je koncepce a inovace je postup.

K inovaci můžete zaujmou tři postoje:
- integrační – zkusit kontrolovat všechno, kreativitu, inovaci, čas a peníze, ...
- organizační – spojit síly s jinými podniky a rozdělit si práci,
- licenční – prodat svůj nápad někomu jinému, kdo ho uskuteční.

Nepleťte si inovaci s kreativitou a zjistěte, v čem jste dobří. Většina jednotlivců i podniků není dobrá ve všem a je známkou síly nechat někoho jiného pomoci nebo spolupracovat na tom, v čem nejste tak dobří. Zde je několik tipů a návrhů, jak můžete zvýšit svou úroveň kreativity a inovace:
- Rozhodněte, jaká je vaše hlavní dovednost nebo nabídka, a inovujte v této oblasti.
- Nehledejte nové nápady, dokud jste nevyčerpali zásoby těch starých.
- Jestli máte potíže s tříděním nápadů, využijte matrici.
- Jestli máte skvělý nápad, který se vám nehodí, zkuste ho prodat jinam.
- Lidé a trhy přirozeně odmítají nové nápady, přemýšlejte proto o cestě nejmenšího odporu.
-ba-
Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company