Víra tvá tě uzdraví

Když manažeři žádají nemožné, často toho dosáhnou, protože jejich podřízení věří v manažera a ve své vlastní schopnosti. Víra může zefektivnit léčbu nemoci, může pomoci lépe snášet bolest a činit život snesitelnějším. Podobně i manažeři musí vštípit víru svým lidem myšlenkami, slovy a činy. Komunikace je pro víru podstatná, neboť komunikací se víra přenáší od lídra na následovníky. Víra je pocit optimismu, že záleží na osobním přispění jednotlivce. Protože je víra tolik důležitá při vedení lidí, zde je několik myšlenek, které mohou manažeři využít:
* Vštípit optimismus – víra vyrůstá na názoru, že věci mohou být lepší.
* Říkat pravdu – neopodstatněný optimismus se může stát osudným, proto je vedoucí povinnen říkat lidem pravdu. Když se nedaří, musí být čestný a přímý.
* Dávat najevo odolnost – nenechat se odradit neúspěchem.

Lídři nemají ve změny věřit, ale provádět je. Zaměřit se na potřeby a vytvářet strategie na zlepšení efektivity. Činy tvoří efektivní vedení, a pokud jsou prováděny s optimismem, poskytují lidem podmínky k víře. A pro výsledky je víra podstatná. Lidé musí věřit, že to, co dělají, má smysl, a budou věci dělat lépe.
-ba-
Zdroj: darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje darwinmag.com