Více žen - podnikatelek

Ženy vlastní téměř polovinu začínajících firem v USA, ale mnoho překážek jim brání v rozvinutí jejich plného potenciálu. To tvrdí Marilyn Kourilsky, profesorka a ředitelka Institute for the Study of Educational Entrepreneurship. Jedna žena z každých jedenácti je majitelkou podniku. Počet žen, které vyjadřují zájem stát se podnikatelkami, také narůstá, šest z deseti dívek – teenagerů, chce založit vlastní firmu. Podle Kourilské jsou od této cesty stále ještě odrazovány. Ve své knize The New Female Entrepreneur vysvětluje, jak kolektiv rodičů, učitelů a médií nabízí více mužsky centrický pohled na podnikání, zanechává ženy nepřipravené na výzvy a potenciální výhody, které přináší vlastnění firmy.

V rozhovoru pro Business Week mimo jiné říká, že ženy příliš neumí budovat obchodní kontakty. Muži sedí u stolu, začnou se bavit o sportu a plynule přejdou na byznys. Vybudují si tak mnoho volných kontaktů. Ženy se baví spíš o rodině a vztazích a nepřejdou na obchod tak rychle. Snaží se budovat pevné vztahy. Největší překážkou jsou pro ženy finance. Muži to mají při získávání jmění o něco snazší. Další překážkou bývá vzdělání a vědomosti. Ženy mají skvělé nápady, ale nemají představu, jak je uskutečnit. Firmy, které zakládají bývají většinou založené na práci z domova a orientované na služby. Méně žen zkouší prorazit v technologii. Podnikatelem se člověk nerodí, stejně jako vůdcem. Lidé se rodí s talentem a záleží na jejich rozvoji a vzdělání, zda bude jejich potenciál rozvinut.

-ba-
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek