Věří zákazníci vašemu webu?

Firemní prezentace na internetu je v dnešní době snadno dostupná záležitost. Čím menší firma tím je pro ni ale důležitější, aby se na internetu prezentovala důvěryhodně. Článek shrnuje deset tipů, jak zbytečně neodradit návštěvníky firemních webových stránek.

- Zajistěte, aby si návštěvník mohl jednoduše ověřit přesnost informací na vašich stránkách. Vycházejte z důvěryhodných zdrojů a kdykoli to bude možné, odkazujte na ně.

- Ukažte, že za vašimi stránkami stojí organizovaná práce. Nejde jen o to, zveřejnit vaši adresu. Dnes je již běžné uvádět také aktuální fotografie zaměstnanců.

- Zdůrazněte odbornost vaší organizace v nabízeném obsahu a službách. Pokud nabízíte služby, jako například poradenství, musíte zákazníkům ukázat, že jste kvalifikovaní a dobře vybavení. Nezapomeňte na reference důvěryhodných zákazníků. Jasně ukažte, kde jste byli a co jste tam dělali.

- Ukažte, ze za vašimi stránkami stojí čestní a důvěryhodní lidé. Fotografie manažerského týmu jsou samozřejmostí. Nebojte se ale zveřejnit ani fotografie z firemních zábavných nebo sportovních akcí. Ukážete tím dobrého ducha týmu.

- Umožněte návštěvníkům, aby vás mohli jednoduše kontaktovat. Veškeré kontaktní informace by měly být snadno viditelné. Zároveň je však důležité, abyste také rychle reagovali na požadavky zákazníků.

- Navrhněte stránky tak, aby vypadaly profesionálně (a vhodně vzhledem k danému účelu). Využijte služeb profesionálních designérů, kteří budou rozumět vaši m záměrům. Sjednoťte všechny propagační materiály, abyste posílili vliv vaší značky.

- Zajistěte jednoduché a užitečné ovládání stránek. Návštěvník by měl jednoduše najít obsah, který jej zajímá a bude mu užitečný. Ani ta graficky nejkrásnější stránka nezabere, pokud se na ní návštěvníci nebudou orientovat. Inspirujte se na úspěšných stránkách a naučte se předpokládat, co návštěvník bude hledat.

- Obsah stránek pravidelně aktualizujte. Nebo alespoň ukažte, že pravidelně řídíte obsah. Pokud jste zveřejnili informace u události, která již proběhla, odstraňte je z rubriky „aktuální akce“.

- Buďte opatrní s veškerými propagačními nabídkami. Pokud budete dávat okázale najevo, že chcete něco prodat, spíše tím návštěvníky odradíte. Nepoužívejte vyskakovací okna.

- Vyvarujte se jakýchkoli chyb. Překlepy nebo nefungující odkazy dávají jasný signál, že nemáte stránky pod kontrolou. Vy byste vstoupili do obchodu s rozbitou výlohou a dveřmi vypadávajícími z pantů?

-kk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Business Know-How