Už je to tak, říkal mi to známý...

Nepotvrzené pomluvy či zvěsti o nejrůznějších pohromách hrozících podniku (ztráta kontraktu, propouštění apod.) mohou způsobit skutečný pokles produktivity a morálky zaměstnanců. Vyrovnat se s tímto problémem patří k jednomu z nejdůležitějších úkolů manažerů. Služebně starší manažeři však mají často pocit, že vyjadřovat se k podnikovým „klevetám“ je pod jejich důstojnost a dodávají tím zprávám váhu. To však může napáchat daleko více škody než komentování – podle zásady: Mlčení znamená souhlas.

V těchto případech je nezbytné rozptýlit obavy zaměstnanců. Tohoto úkolu se však musí ujmout manažer, jemuž lidé věří, který jim nikdy nelhal a nebál se jim sdělovat dobré i špatné zprávy v minulosti. Každý vedoucí pracovník by si měl včas položit otázku, zda je otevřený a upřímný ke svým podřízeným, zda s nimi sdílí dobré i zlé. Jak vás vidí vaši zaměstnanci – jako svého vedoucího, který má o ně zájem a uvědomuje si cenu jejich práce, nebo jako dekoraci na podnikových rautech? Pokud máte jejich důvěru, máte šanci nebezpečí pomluv překonat.
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher