Umíte řídit tým i o dovolených?

Nastal čas, kdy si většina zaměstnanců vybere své dovolené. Každá firma by na to měla být připravena a šéfové by si měli umět vše zorganizovat. Přesto jim přinášíme některé rady.

Nezapomínejte, že dovolená je důležitá pro zdraví lidí, ale i pro správný chod firmy. Někdy získá víc ten, kdo tuto zásadu pochopí, než ten, kdo vyžaduje od zaměstnanců nemožné výkony. Firmy by se měly ubezpečit, že dovolená bude pro zaměstnance skutečně dovolenou a že se z ní vrátí s načerpanými silami.

Manažeři musejí umět delegovat práci v případě odchodu několika zaměstnanců na dovolenou. A zaměstnanci by měli tento režim chápat jako příležitost k rozvoji. Není na škodu se na tuto situaci připravit. Odborníci proto radí: školte pracovníky napříč firmou. Zvažte dočasnou výpomoc. Někdy se vyplatí najmout za zaměstnance na dovolené dočasnou výpomoc, aby jeho nepřítomnost nezavalovala ostatní prací navíc.

Naučte se akceptovat, že se něco nestihne udělat. Když je někdo na dovolené, ve firmě logicky zůstává méně lidí. Naučte své pracovníky to, že nemohou stihnout všechno a soustřeďte jejich pozornost na urgentní věci.

-pk-

Zdroj: Sme.sk - zpravodajský server slovenského deníku SME
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sme.sk