Turbulentní časy si žádají změnu strategie

Když se časy zblázní a relativní jistota střídá nejistotu jak na horské dráze, je nutné nastavit opatření, která učiní firmu dlouhodobě odolnější. Co se vyplácí lídrům právě teď? Přinášíme pár osvědčených tipů z jejich praxe.

Ilustrační snímek

Orientace na základní pilíře podnikání

Silné kořeny podnikání firmu stabilizují. Nejvýkonnější obchodní společnosti jsou silné proto, že se v prvé řadě soustředí na posilování klíčových kompetencí a dovedností. Jejich prioritou je nyní především důsledné mapování potenciálních klientů, podpora stávajícího portfolia klíčových zákazníků, organizace času a priorit a argumentační dovednosti. Jelikož se plně soustředí na posilování základů, jsou schopny obstát nebo dokonce dále růst i v turbulentních dobách. Na druhou stranu řada průměrných firem v krizových situacích začne panikařit a ztrácí kontrolu právě nad tím, co její podnikání může stabilizovat. 

Posilování dovedností tréninkem a rozvojem

Lídři na trhu potvrzují, že výrazně navyšují podíl školení a dalších rozvojových aktivit, aby zajistili, že jejich prodejní týmy jsou vyladěny a připraveny využít paralýzy svých konkurentů. Podporují své prodejní týmy, aby zůstaly soustředěné, byly v kontaktu s klienty a vybudovaly tak stabilní pouta odolná proti recesi. Silné firmy ví, že díky přípravě dokáží získat nakonec i větší podíl na trhu, zatímco konkurence vyčkává. Je to stejné jako investovat do akcií, když jejich cena v cyklu klesá. Nakonec totiž vyděláte víc, jelikož jste investovali rozumně a včas.

Větší důraz na dosahování výsledků

Zatímco řada společností se v krizových čase snaží konkurovat na transakční úrovni a předhání se s nabídkami, jen aby urvaly co největší kus koláče, lídři na trhu reagují trochu jinak. Zaměřují se v prvé řadě na řešení aktuálních problémů a situací u klientů, aby dosahovali měřitelných obchodních výsledků. To jim umožňuje nejen ochránit svůj tržní podíl a ochránit marže, ale zároveň si budovat i dobré jméno.

Vytěžování silných stránek

Nejlepší společnosti přeměňují to, co dělají dobře, na raketové palivo a soustředí sem veškerou energii. Zároveň zkoumají své slabiny, které by je potenciálně mohly ohrozit, a ještě intenzivněji řeší, jak je potlačit. Zkrátka nečekají, až je slabé stránky doženou, ale jednají proaktivně. Hrají jak útok, tak obranu zároveň.

 

-bb-

Zdroj: Sales Gravy - mezinárodní komunita profesionálů v oblasti obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales Gravy