To není pohádka

Provozovat obchod Best Buy není lehká práce. Na 45 000 čtverečních stopách (zhruba 13 700 čtverečních metrů) najdete tisíce nejrůznějších produktů. Je otevřeno 77 hodin v týdnu a narazíte tu na 120 většinou velmi mladých zaměstnanců a jednoho generálního manažera. Článek popisuje přístup jednoho takového manažera jednoho z obchodů Best Buy, který nabízí lekci všem manažerům ze všech odvětví. Tento přístup řeší zaměstnanecké problémy tak, že je bere vážně, a buduje plán založený na názorech zaměstnanců. Získává zaangažovanost zaměstnanců. Manažeři v Best Buy čelí velmi specifické výzvě – jen málo společností má tak celkově mladou pracovní sílu.

Úspěšný manažer v Best Buy se denně stává expertem na psychologii mladých pracovníků. Vše podle něj záleží na zájmu o lidi, na tom, aby lidé věděli, co se od nich očekává, a na tvrdé práci. A doporučení pro manažery mladých týmů?
* Nepodceňujte je – mladí jsou chytřejší, než si myslíte.
* Buďte upřímní – ptejte se na jejich názory a reagujte na ně.
* Věnujte trochu času poznání jejich životů – zjistíte, co je pro koho důležité.
* Dejte jim strukturu, srozumitelnost a předvídatelnost.
* Investujte do nich – zajišťujte jim další vzdělání a výcvik.
-ba-
Zdroj: Gallup Management Journal - online magazín přední světové výzkumné společnosti Gallup Organization
Zobrazit přehled článků ze zdroje Gallup Management Journal