Tipy pro uchazeče o zaměstnání

Čistě kvantitativní přístup při náboru zaměstnanců, jaký byl patrný na počátku internetové euforie, již patří minulosti. Do nynějších vzrůstajících podniků jsou hledáni kvalifikovaní zaměstnanci, kteří přinášejí solidní pracovní zkušenosti,“ říká Uwe Weiss, zakladatel **Rarecompany**, specialista na personální poradenství.

Článek přináší pět tipů pro potenciální uchazeče o internetové obory, které zajišťují dlouhodobý úspěch v kariéře.
* Představení podniku. Na prvním místě stojí přirozeně základní informace o podniku. Kdy byl založen, jaká je jeho vlastní představa o obchodu a jak je představen v tisku. Je vůbec zmíněn v médiích? Na druhé straně, pokud podnik investuje příliš mnoho do své prezentace, svědčí to o přehnaném sebevědomí.
* Šance na přežití obchodního modelu. Uchazeč by měl mít představu, jak dalece se shoduje plánovaný obrat se skutečně dosaženými částkami. Byl růst podniku od začátku financován z vlastních potřeb?
* Financování podniku. Nejpříznivější je, pokud je podnik výhradně nezávislý na dalších finančních zdrojích. Díky solidnímu základu můžou být překonány i fáze, ve kterých se obrat nevyvíjí podle představ. Zda jsou tyto údaje rozhodující, by se měl uchazeč dozvědět při přijímacím pohovoru. Zde opět pomůže všeobecné mínění o podniku v tisku.
* Manažerský tým. Podnik je tak silný, jak silné je jeho vedení. Podle něj je možné si vytvořit představu, jaké pracovní pozadí s sebou vedoucí manažeři nesou.
* Kreativní prostor. S doplňky k pracovnímu prostředí, jako posilovna zdarma či velkolepé party už dnešní uchazeči nepočítají. Co dnes platí, jsou zodpovědné úlohy pro zkušené spoluzaměstnance a vytvoření kreativní atmosféry. O utvoření objektivního obrázku pomůže rozhovor se zaměstnanci.
Zdroj: IBusiness - Strategické informace o trendech v oblasti Internetu, médií a online podnikání.
Zobrazit přehled článků ze zdroje IBusiness