Tipy na přežití: Méně je více

Jakou roli hraje „méně“ ve vašich firmách? Zde je několik strategií, které se zaměřují na přežití, dokonce prosperování, během tohoto náročného období. Tato doba může představovat dobrou příležitost udělat pár odvážných a dobrých změn:

- Zjednodušte vztahy. Nyní je na čase udělat řádnou inventuru vztahů (zbavit se neefektivních a málo výkonných zaměstnanců, případně klientů, kteří se vás snažili zneužívat), které jste si ve své firmě vypěstovali ze zvyku nebo ze strachu a udělat opravdu citelné zásahy.


- Nahraďte výmluvy zodpovědností. Přijměte tuto nelehkou dobu jako příležitost udělat změny, které by mohly přinést trvající výsledky, nikoliv jen zajistit krátkodobé přežití. Může to například být změna podnikatelského modelu, absorbování práce, kterou za tučný peníz dáváte smluvním firmám, změna kompenzační struktury, rozšíření produktů nebo služeb atp.


- Zvyšte marže. Během nelehké doby se někteří majitelé firem zaměřují více na přežívání než na zisk. Nepovažujte zisk za luxus, je nutností i v těžkých dobách.


- Využijte část prostředků na reklamu kreativním způsobem. Příkladem je podnikatelka Roni, která je využívá pro podporu svého odbytu jiným způsobem. Jako nadšená cestovatelka bere vybrané klienty na víkendové výlety do přírody. Ví ze zkušenosti, že když se s lidmi dostane mimo stresové prostředí, má jedinečnou příležitost navázat kvalitní vztahy, což často vede k více zakázkám.


- Proměňte plán na přežití ve strategickou změnu pozice. Přistupujte ke změnám, které děláte ve firmě, jako k restrukturalizační strategii.


- Přemýšlejte jako „v garáži“. Pokud jste si svou firmu nekoupili a začínali jste v malém, možná je teď na čase zamyslet se nad tím, proč ve stádiu „garáže“ tak dobře fungovala. Možná zjistíte, že bude například dobré zavřít některé kanceláře a umožnit některým zaměstnancům pracovat z domova, snížíte tak náklady.

-av-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com