Texaco - znalosti mezi barely ropy

Společnost Texaco zaměstnává více než 18.000 lidí ve 150 zemích. Její zásobárna znalostí obsahuje vše počínaje znalostí toho, jak správně nastavit hloubku ropného čerpadla až po zkušenosti s tím, jak získat co nejvíce informací o konkurenci. John Old, který má v této firmě správu znalostí na starosti, tvrdí, že nejdůležitější je vytvoření kvalitního vztahu mezi zaměstnanci i vedením.

Správa znalostí se nedá přikázat, musí se uskutečňovat dobrovolně. Zaměstnanci se navíc snaží získávat a osvojovat znalosti tehdy, když to právě potřebují. Proto není možné pouze zavést systém a říci zaměstnancům, aby sem zapsali vše, co znají. Lidé sdělí své znalosti pouze člověku, kterému důvěřují. Jak mají věřit osobě, kterou nikdy neviděli? velmi důležité jsou proto osobní interakce zaměstnanců.

Na firemním intranetu, který používá vyhledávač **PeopleNet**, je možné najít mnoho informací. Díky tomu, že zde jednotliví přispěvatelé mají i své fotografie a informace o profesní kariéře, není problém najít pro řešení konkrétního problému člověka s odpovídající praxí. Komunity, které jsou díky sdílení znalostí prospěšné pro celou firmu, by měly být prospěšné i pro jednotlivce. Velmi důležitý je i přístup a angažovanost vedení.
Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Fast Company