Ten, který přežil

Článek je postaven na paralele mezi reality show Survivor (Přeživší) a skutečným světem obchodu. Autor se zabývá strategiemi, které mohou pomoci podniku překonat období ekonomického poklesu. Co by tedy měla společnost dělat? Odpověď není jednoduchá – úspěch předpokládá odvahu vyzkoušet něco nového a odlišného společně s podporou ze strany dodavatelů, obchodních partnerů a zaměstnanců. A také notnou dávku štěstí.

Klíčovými oblastmi úspěchu jsou nábor a rozmístění talentovaných lidí – toho lze dosáhnout např. pomocí pohovorů hlouběji zkoumajících povahové vlastnosti. Pokud je to vhodné, využijte outsourcingu, nebo najímejte pracovníky na volné noze. Dalším fakotrem jsou zákaznické služby – každý zákazník i zaměstnanec si zaslouží důvěru a respekt, věnujte se dostatečně výcviku vašich pracovníků. Udržet talentované a motivované pracovníky je neméně důležité – buďte otevření a netajte před nimi plány společnosti.

Inteligentní obchodní strategie znamená přemýšlet o nejefektivnější metodě marketingu, o naplnění trhu a nových oblastech, geografických i ekonomických, na něž se lze zaměřit. Přežít v nejistých podmínkách znamená mimo jiné mít jasno v tom, čeho chcete dosáhnout, a vybudovat tým manažerů i zaměstnanců s vysokou morálkou, sdílející společnou vizi.

**Datum vydání: VI/2002**
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher