Stydlivý zaměstnanec nemusí být špatný

Každý se ve svém životě setká se stydlivými lidmi. Jsou to ti, kteří vás sami neoslovují a vy se jim často vyhýbáte také, protože ani nevíte, že existují. Možná si také myslíte, že chtějí, abyste si jich nevšímali nebo se necítíte příjemně, když byste s nimi měli mluvit. Manažeři však musejí umět jednat se všemi typy lidí, stydlivé nevyjímaje. Každý člověk je jiný, a tak se mohou lišit i důvody, proč je stydlivý. Článek přesto přináší několik rad, jak by měl manažer se stydlivými lidmi jednat.

- Ujistěte se, že si nepletete stydlivého člověka s tichým. Většina stydlivých lidí je tichá, ne všichni tiší lidé však musejí být stydliví.

- Snažte se pochopit, proč jsou stydliví. To můžete odhalit je tehdy, pokud s nimi budete v klidu komunikovat.

- Dobře naslouchejte. Měli byste být schopní sednout si se svým stydlivým podřízeným a respektovat, co vám říká. Dozvíte se tak více o jeho myšlenkách a motivaci a můžete také pomoci s překonáváním ostychu.

- Nepředpokládejte, že tiší a stydliví lidé jsou špatní zaměstnanci. Často je pravdou naprostý opak. Jejich motivaci podpoříte, když s nimi budete komunikovat.

- Když se stydlivým zaměstnancem navážete komunikaci, pokuste se o klidný a nekritický rozhovor o jejich stydlivosti. Můžete nabídnout řešení, jak ostych překonat. Pomozte mu se stanovením osobních cílů.

- Ke každému zaměstnanci přistupujte individuálně. Stydliví to ocení ještě více než extroverti, kteří si toho často ani nevšimnou.

-kk-

Zdroj: ezinearticles.com - Databáze odborných článků pro elektronické magazíny.
Zobrazit přehled článků ze zdroje ezinearticles.com