Studie: Zákazníky aktivovaná společnost

Ilustrační snímek

Jak vedoucí pracovníci spolupracují, aby dosáhli rovnováhy mezi potřebami zákazníků a požadavky firmy? Jaké kroky a strategie přijímají, aby lépe porozuměli vztahům se zákazníky a rozvíjeli je? Jak pohlížejí na konkrétní aspekty své vedoucí funkce? Tak zněly tři hlavní otázky letošního ročníku studie společnosti IBM s názvem IBM Global C-suite Study. Studie se tentokrát zúčastnilo přes 4000 ředitelů a ředitelek v šesti klíčových manažerských pozicích (CEO, CFO, CIO, CMO, CHRO a CSCO). Mezi respondenty ze 70 zemí světa bylo i 88 českých top manažerů a manažerek. Sběr dat probíhal pomocí osobních rozhovorů s účastníky vzdělávacího programu IBM C-suite Study program.

Základem úspěchu je spolupráce a pochopení zákazníka

Podle generálních ředitelů budou jejich firmy v budoucích třech až pěti letech nejvíce ovlivňovat technologie, které jim umožní rozvíjet zcela nové strategie. „Ostatní vedoucí pracovníci mají odlišné priority. Třebaže všichni uvádějí technologie ve svém seznamu tří hlavních činitelů, jejich názory odrážejí jednotlivé oblasti specializace. Finanční ředitele trápí nejvíce makroekonomické činitele. Ředitelé pro informatiku, marketingoví ředitelé i ředitelé dodavatelských řetězců kladou větší důraz na tržní faktory, zatímco ředitelé pro personalistiku vidí největší problém v dovednostech potenciálních zaměstnanců,“ uvádí studie. Pro úspěšný chod firmy je proto zásadní, aby spolu ředitelé jednotlivých odvětví dostatečně komunikovali a spolupracovali.

Studie identifikovala tři hlavní motivy, které pomohou utvářet budoucnost organizací:

  • Otevřete se vlivu svých zákazníků.

  • Prosazujte inovace na poli digitálně-fyzických vazeb.

  • Vytvářejte poutavé a aktivizující zákaznické zkušenosti.

Česko brzdí legislativní prostředí

V České republice má na podnikání mnohem více než v ostatních zemích vliv legislativní prostředí. Výsledky studie proto ukazují jistý „zpátečnický postoj“ českých firem v oblasti technologií. V českých firmách dále existuje potřeba větší kontroly provozního řízení na úkor organizační otevřenosti.

Ke spolupráci českých firem se zákazníky studie uvádí, že čeští ředitelé mají v současné době pocit většího porozumění svým zákazníkům než jejich globální kolegové. Žádný z ředitelů však nerozumí svým zákazníkům zcela. To by se v nadcházejících letech mělo ještě zlepšit. Čeští ředitelé se také mnohem více zajímají o své zapojení do řízení talentů a zákaznických zkušeností.

Studie ke stažení na webu IBM

Český překlad souhrnné zprávy o globálních výsledcích studie si můžete stáhnout na stránkách IBM zde (po vyplnění registračního formuláře). Zpráva s výstupy získanými na základě rozhovorů s českými top manažery je k dispozici ke stažení zde.

-kk-

Zdroj: IBM - přední světová společnost v oboru informačních technologií
Zobrazit přehled článků ze zdroje IBM